Stap 6

  • Regels, of rules, zijn letterlijk 'regels' die je bedenkt en maakt om mapping beter te maken en problemen op te lossen
  • Met regels creëer je toegevoegde waarde omdat je je advertenties rijker en beter maakt 
  • Geavanceerde regels (voorwaarden) gebruik je uitsluitend als je het niet simpel kan oplossen
  • Regels kunnen, behalve op default (standaardwaarde die gebruikt wordt wanneer geen andere waarde is opgegeven), op alle niveaus worden toegepast

Voorbeeld:


1. Je webshop heeft een rubriek die 'Kinderkleding' heet

2. Hierin zit kleding voor meisjes en jongens

3. Dat onderscheid wordt binnen jouw webshop niet gemaakt

4. Marktfeed biedt wel specifieke rubrieken voor jongens en meisjeskleding 


'Als' > Bevat alle velden die zich in je webshop bevinden.

Bijvoorbeeld > Titel, EAN nummer, Materiaal etc.


'Actie' > Bevat alle combinaties die je kunt uitvoeren i.c.m. het veld (Als)

Bijvoorbeeld > Bevat, Is gelijk aan, Is groter dan etc.

 

'Trigger' > Hier geef je handmatig een specifieke waarde in.

Bijvoorbeeld > jongen, blauw etc.


Je koppelt jouw rubriek 'Kinderkleding' aan 2 rubrieken

  1. Kinderen en Baby's - Kinder en Babykleding - Jongenskleding
  2. Kinderen en Baby's - Kinder en Babykleding - Meisjeskleding


Zonder regel zal dit niet werken. Je zal hiervoor een regel aan moeten maken. Stel je hebt in alle titels

aangegeven of het om jongens- of meisjeskleding gaat, dan kan je onderstaande instellen. 


Klik hiervoor op 'Regels'   en 


1. Kinderen en Baby's - Kinder en Babykleding - Jongenskleding

'Als' -> Titel -> 'Bevat' -> Jongen

 

2. Kinderen en Baby's - Kinder en Babykleding - Meisjeskleding


Houd de laatste mapping altijd aan als default en voeg hier dus geen regel aan toe. Default is een

standaardwaarde. Wanneer bijvoorbeeld een product binnen geen van de regels valt, dan komt deze

in deze default rubriek terecht.



Naar Stap 7